Tekst z Dz. U. nr 220 poz 2181 z dnia 23.12.2003 r.
Progi zwalniające są urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego wykonanymi z zasady w formie wygarbienia. Progi zwalniające można stosować w obszarze zabudowanym na drogach nast´pujacych klas technicznych: lokalna (L), dojazdowa (D), wyjątkowo zbiorcza (Z). W celu niedopuszczenia do najechania na próg zwalniający z nadmiernie niebezpieczna prędkością dopuszcza się stosowanie geometrycznych lub technicznych elementów wymuszających zmniejszenie prędkości pojazdu co najmniej do 120 % granicznej prędkości przejazdu przez próg. Elementami takimi moga być poprzeczne przegrody na jezdni, m.in. w strefach ruchu uspokojonego, tzw. szykany, poprzeczne wysepki, kwietniki itp., zmuszające do zmiany kierunku lub toru ruchu.
Próg zwalniający liniowy
Liniowy próg zwalniający wykonany jest z gumy (recycling) wyklejony odblaskową taśmą 3M Scotch Lane co zapewnia dobrą widoczność zarówno w dzień jak i w nocy.
Próg ten występuje w dwóch wysokościach 70 mm i 50 mm. Progi o wysokości 50 mm mają długość przejazdu 600 mm i 900 mm.
ZAMÓWIENIA
Przy składaniu zamówień należy określić:
- asortyment (próg 70/900, próg 50/900 lub próg 50/600),
- zamawiany element (środkowy, narożny),
- ilość sztuk.
Przykład zamówienia dla progu 70/900, S= 5960 mm:
- próg zwalniający 70/900 - element narożny - 2 szt.
- próg zwalniający 70/900 - element środkowy - 10 szt.
Przykład zamówienia dla progu 50/900, S= 5900 mm:
- próg zwalniający 50/900 - element narożny - 2 szt.
- próg zwalniający 50/900 - element środkowy - 10 szt.
Przykład zamówienia dla progu 50/600, S= 5640 mm:
- próg zwalniający 50/600 - element narożny - 2 szt.
- próg zwalniający 50/600 - element środkowy - 10 szt.